Poradniki

Bałagan w biurze? Zwróć uwagę na 3 rzeczy!

Dokumenty, długopisy, papier, zszywki — wszystko przemieszane i ciśnięte razem do szuflady albo rzucone na blat biurka. Utrzymanie porządku w biurze, zarówno firmowym, jak i domowym, to nie lada wyzwanie! Organizacja w miejscu pracy jest ważna dla wydajności i skupienia, jeżeli więc chcesz poznać trzy metody na poradzenie sobie z uciążliwym bałaganem, to koniecznie czytaj dalej!

Po pierwsze, regularna segregacja…

Skąd bierze się bałagan w biurze, jeżeli nie z powodu nagromadzenia niepotrzebnych rzeczy? Aby utrzymać porządek w biurze, należy zadbać o regularną segregację. W tym celu warto wyznaczyć konkretne godziny oraz dni przeznaczone na sprzątanie miejsca pracy. Nieaktualne dokumenty, których nie trzeba przechowywać, powinny trafić do niszczarki, zużyte długopisy, tępe nożyczki, wszystko, co nie nadaje się do użytku, nie może zalegać w szufladzie. Dodatkowo warto rozważyć czy istnieje metoda na ograniczenie drukowania i powielania pism — produkowanie zbędnych dokumentów jest nie tylko mało ekologiczne, ale też przyczynia się do narastania nieporządku. Wiele istotnych informacji można zawrzeć i przechowywać na poczcie elektronicznej, w komputerze lub na zewnętrznych nośnikach pamięci.

Po drugie, wykorzystanie organizerów i segregatorów

Istnieje wiele ciekawych gadżetów, które pomagają właściwie przechowywać dokumenty, długopisy i inne ważne drobiazgi. Żeby utrzymać porządek w biurze, warto zakupić dobrej jakości segregatory, teczki na dokumenty i prawidłowo je oznakować. Jeżeli biuro doczekało się naprawdę dużego zbioru segregatorów, konieczne może stać się ich indeksowanie oraz dokładne opisywanie, a także dbanie o zachowanie logicznego podziału na regałach. Zachowanie porządku w szufladach stanie się prostsze dzięki specjalnym organizerom z przedziałkami oraz wygodnym pudełkom na drobiazgi. Pomocne może okazać się ustalenie, które przedmioty muszą znaleźć się na wyciągnięcie ręki, a które mogą zostać przełożone nieco dalej. Na blacie biurka i w przestrzeni pracy, powinny znajdować się jedynie przedmioty stale używane, niezbędne. Przeczytaj także: jak utrzymać czyste i uporządkowane biuro.

Po trzecie, meble biurowe i przestrzeń

Odpowiednie, funkcjonalne meble biurowe są skonstruowane z myślą o łatwości użytkowania i czyszczenia. Biurko powinno posiadać pojemne szuflady, w których można ukryć drobne, potrzebne przedmioty, jak zszywacze czy dziurkacze. Tego typu drobiazgi nie powinny znajdować się nieustannie na blacie, ponieważ mogą powodować dekoncentrację pracowników i zaginąć pod stosami papieru. Do przechowywania segregatorów oraz wszelkiej dokumentacji, przydadzą się regały biurowe. Warto również rozważyć zainwestowanie w wieszaki, na których pracownicy lub klienci będą mogli pozostawić okrycia. Żeby zachować porządek w biurze na dłużej i stworzyć ogólne poczucie równowagi, warto również przyjrzeć się zorganizowaniu przestrzeni i komunikacji. Czy wszystkie miejsca siedzące i regały są łatwo dostępne? Czy ustawienie mebli nie przeszkadza w sprzątaniu?

Każde biuro, niezależnie od wielkości, może być dobrze zorganizowane i wolne od bałaganu. Dzięki regularnej segregacji dokumentów wykorzystaniu organizerów oraz wybraniu odpowiednich mebli, zachowanie porządku okaże się prostsze!

Może Cię zainteresuje